E-learningová platforma pro participaci
v městském plánování udržitelné dopravy
Participační proces zpravidla probíhá delší dobu. Pro zviditelnění a zajištění kontinuálního zájmu ze strany veřejnosti může napomoci vytvoření značky projektu nebo tzv. ambasadorství. Zapojení například místní uznávané osobnosti ze společenského dění ve městě, místních politiků nebo vybraného garanta projektu. Podpora ambasadorstvím může zvýšit zájem ze strany veřejnosti, může zvýšit důvěru a umožnit spolupráci i těm, kteří se do akcí plánovaných městem nezapojují, například z dříve získaných špatných zkušeností s participací v daném městě nevtíravou cestou podpořit důvěryhodnost projektu. Ambasador by měl propagovat cíle projektu, zastupovat zájmy veřejnosti a komunikovat názory od/k veřejnosti a politické reprezentaci města. Ambasador je spojovacím článkem v komunikaci a v roli zprostředkovatele odborných témat všem zainteresovaným v participačním procesu. Je proto důležité, aby tato osoba měla podklady zpracovávané v rámci projektu, aktuální přehled o průběhu a dění v projektu a měla možnost se veřejně k tématu vyjádřit. Ambasador pomáhá šířit značku projektu a její hodnoty mezi veřejnost nevtíravou cestou. Vhodně zvolený ambasador přispěje k tomu, aby byly informace spojené s projektem veřejností vnímány jako důvěryhodně a opravdové.
Vhodné je podpoření projektu užitím vizuálně jasné značky, se kterou se veřejnost může snadně identifikovat v řešeném tématu. Tato značka posílí komunikaci a propagaci řešené problematiky a podnítí zapojení veřejnosti v rámci správně nastavené kampaně a participačních aktivit a technik. Pro značku projektu je důležité splnění několika kritérií:
Cílem ambasadorství a vytvoření značky projektu je atraktivita řešeného projektu pro veřejnost a motivace veřejnosti k zapojení se do participačních aktivit. Ambasadorství ze strany politické reprezentace města je vhodné užít nejen pro přijetí tématu v době řešení a projednání, ale také pro podpoření opatření s dlouhodobějším dopadem, která nejsou prvotně příliš oblíbená a pro veřejnost srozumitelná. Typickým příkladem může být zavádění parkovací politiky ve městě nebo zavádění vyhrazených pruhů pro veřejnou dopravu. U těchto vhodně nastavených opatření je jejich přínos zřetelně zřejmý veřejnosti až po jejich zavedení do praxe.
Volba cílů a měřitelných indikátorů v nastavovaném procesu
Kampaně a jejich potenciální přínosy